Czym jest szczęście ?

Nie wierzę, że chociaż raz nie zadałeś sobie tego pytania, że chociaż raz nie przeszło Ci przez myśl pytanie: czy jestem szczęśliwy tak naprawdę ?
Każdy z nas zastanawia się co daje szczęście, co sprawia że jesteśmy szczęśliwi. Czy są to marzenia, które się spełnia, czy jest to dążenie do tych marzeń, czy jest to na przykład brak oczekiwań ze strony drugiego człowieka?


Nie ma jednej i jedynej recepty na szczęście, każdy może uważać co innego i każdy ma do tego prawo. Ja uważam natomiast, że szczęście to każdy czynnik, który sprawia, że na twarzy pojawia się uśmiech, że masz poczucie samorealizacji, że wydaje Ci się, że zrobiłeś coś super. Szczęście to zdrowie, rodzina, to ta osoba obok której budzisz się rano, to ten człowiek, któremu mówisz dobranoc i dzień dobry, to miłość, która nie jest idealna, z którą potrafisz się kłócić o drobnostkę i wiesz, że prędzej czy później dojdziecie do porozumienia. To planowanie wakacji, oczekiwanie ich i wreszcie wyjazd. To zachody i wschody słońca. To piękne widoki, to chwila, która trwa. Niektórzy mówią, że pieniądze szczęścia nie dają. Moim zdaniem dają, ALE tylko do pewnego momentu. Do czasu, gdy nabędziesz wszystko to o czym marzysz. Szczęście to też możliwość realizacji samego siebie, to studia, dla tych którzy chcą więcej, to praca dla tych, którzy chcą być niezależni, to mieszkanie, dla tych którzy chcą się usamodzielnić. Łatwo zauważyć zatem, że nic nie jest czarno-białe, że dla każdego szczęściem może być coś kompletnie innego.

Czy nigdy nie robiliście czegoś wbrew komuś? Nie sprzeciwiliście się rodzicom, by później może i przyznać im rację, ale mieć poczucie spełnienia, a co za tym szybciutko podąża tego właśnie szczęścia? Nie wierzę, że tak nie było. Mimo, że los płata różne figle, że nie wszystko jest tak jak byśmy sobie tego życzyli trzeba znaleźć w sobie siłę do walki, do walki o lepsze jutro i lepsze życie. Nie należy zgadzać się na poniżenia, na pracę, która nie daje Ci satysfakcji, ani psychicznej ani pieniężnej. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo, prawda?

Komentarze

  1. Mega urocze zdjęcia, świetny post.
    Bardzo podoba mi się twój styl pisania.
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczęście to jak piszesz, dla każdego coś innego i to właśnie w szczęście jest najpiękniejeze, to że jest takie uniwersalne :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to przeczytałam to się wzruszyłam :) naprawdę genialnie piszesz i zgadzam się w 100% z tobą :* Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Ci serdecznie, takie komentarze tak bardzo motywują mnie do dalszej pracy!!

      Usuń
  4. Miło poczytać, bo masz bardzo zdrowo podejście do życia i prawidłowo odczytujesz definicję szczęścia :) mam bardzo podobnie, bo dla mnie szczęście, to rodzina, mąż, dzieciątko, ktore za chwilę przyjdzie na świat - to wlaśnie sprawia, że uśmiech pojawia mi się na twarzy :)

    pozdrowionka :)
    Daria
    https://style-of-secret.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz bardzo ładny styl pisania, taki swobodny, posty bardzo lekko się czyta mimo tego, że mają w sobie bardzo dużo wartościowej treści. Patrząc po postach które przeczytałam, zagoszczę tutaj na dłużej :)

    https://decouvrirmaliberte.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Według mnie szczęście to rodzina, miłość, zdrowie i dążenie do spełniania marzeń. Przecudowne zdjęcia!

    gosiajozwiakmakeup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczęście to stan ulotny, ale mogę pochwalić się że dzięki moje dziewczynie poznałem to szczęście i że warto walczyć o swoje. Kiedyś chciałem pójść do pracy do jakiegoś warsztatu, tacie mówię czy może nie pójść a on mówi że przyjmują z doświadczeniem ludzi, kilka dni później pytam się faceta pracującego tama on szkoda że nie przyszyłeś bo była praca :( Jak się potem czułem to nie muszę opisywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dletego warto stawiać sobie wyzwania, gdybyś zaniósł CV nic byś nie stracił, a mógłbyś zyskać, to nauczka na przyszłość. Powodzonka!!!

      Usuń
  8. Każdy z nas ma własna i niepowtarzalną definicję szczęścia
    Pozdrawiam, Madda

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post, a od Was dosłownie wzroku nie można oderwać! Dużo miłości Wam życzę i żebyście każdego poranka budzili się szczęśliwi! Ściskam mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie. Dla każdego szczęście może oznaczać coś innego. Każdy ma inne marzenia. Bardzo mądry post i ładne zdjęcia!

    kinga-wajman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekne zdjęcia <3
    http://sonrisowelove.blogspot.com/2017/08/17-szczupa-talia-swiety-spokoj-moze.html

    OdpowiedzUsuń
  12. W 100% się z tobą zgadam! Ostatnio stworzyłam dziennik, w którym codziennie piszę same miłe, dające szczęście rzeczy, które danego dnia mnie spotkały. Te mniej miłe omijam, bo chodzi w nim o pozytywną energię. Wczoraj zapisałam tam wchód słońca nad jeziorem i medytowanie tam. Dawno nie przeżyłam nic takiego, co dało mi tyle radości i odprężenia. W tym notatniku chodzi też o to, by dostrzegać pozytywy nawet złego dnia, przecież nawet taki je zawiera :>
    nataliusz.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. aaaj, na tych zdjeciach jest tyle milosci! co do definicji szczescia- w sumie nie ma takiej definicji hah jednkze rozumiem je bardzo podobnie jak ty Kochana!

    https://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie śliczne zdjecia <3 szczęście ... ciężko temat, chociaż ja jestem szczęśliwa 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo fajnie napisane, zwłaszcza ostatnie zdanie- a ja jestem tego przykładem :) Dzięki za wpis :)
    https://zdrowiezagrosze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Przeurocze zdjęcia! Każdy szczęście odnajduje gdzieś indziej, ważne żeby je znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Każdy ma inną definicję szczęścia, podobnie klucz do niego musimy sami wykuć. Ale myślę, że warte jest to poświęcenia :) Śliczne zdjęcia

    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja staram się cieszyć z małych rzeczy :) i to naprawdę jest dobre. Dostrzegać pozytywne strony wszystkiego co się dzieje.
    Piękne zdjęcia :)
    Pozdrawiam,
    bizarre-case.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Zastanawiałam się i to nie raz nad szczęściem. Dla mnie to po prostu bycie sobą z miłością mega życia moimi Przyjaciółmi i kupka sierści ( czyt.psem ) obok.
    Przepiękny post ponieważ niewiele osób wbrew pozorom jest szczęśliwym :) noni cudowne zdjęcia :)
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne zdjęcia, cały post tworzy świetny klimat i daje do myślenia, super piszesz! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakie to piękne 😊 Po przeczytaniu doszłam do wniosku, że na prawdę jestem szczęściarą 😍 ~RINROE

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobrze opisałaś swoją definicję szczęścia. Każdy postrzega inaczej, ja mam zdanie podobne do ciebie. Szczęście to przede wszystkim rodzina:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super post!! bardzo mi się podoba ;-)
    zajrzyj w wolnym czasie; justynaax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja uważam, że szczęście jest wszędzie tylko trzeba je znaleźć :) Piękne zdjęcia :)


    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Oj, cudownie piszesz. Radosny bardzo pościk. :D Bardzo urocze jest to, jak na to patrzysz. Bo w końcu w codzienności możemy znaleźć najpiękniejsze rzeczy.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojejku, bardzo serdecznie dziękuję Ci, kochana. Bardzo wiele to dla mnie znaczy! Pozdrawiam :*

      Usuń
  26. Jejku, ale to pięknie ujęłaś! A zdjęcia nieziemskie. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty