Jak się skutecznie uczyć.

Dzisiaj post dla osób, które potrzebują kilku porad o tym jak powinna wyglądać skuteczna nauka. Niektórzy mają problem z tym, jak się uczyć, co robić, a czego wystrzegać się jak ognia. Podam nie tylko swoje metody, ale też takie, które są ważne dla innych osób. Uczyć się pewnej partii materiału możesz 3 dni, a możesz też trzy godziny, dzięki czemu masz czas na co innego. Wszystko zależy od Ciebie, jak bardzo Ci się chce i jak bardzo jesteś rozproszony milionem innych spraw. Nie przedłużając zaczynajmy!
1. Podziel materiał, który musisz przyswoić na części. Nie ma nic gorszego jak czytanie dziesięć razy tego samego. Tracisz czas a w głowie nie zostaje nic. Zorganizuj sobie pracę tak, żebyś każdego dnia miał podobną część, dzięki czemu unikniesz sytuacji gdzie zniechęcony ilością materiału nie usiądziesz nawet do nauki.
2. Zainteresuj się tym, czego musisz się nauczyć. Jeśli Twoje nastawienie będzie tak negatywne, że patrząc na książkę odwracasz wzrok nic z twojej nauki nie będzie. Spróbuj zainteresować się dziedziną, która jest twoim priorytetem. Nawet jeśli nie lubisz matematyki, a musisz się jej nauczyć zacznij od rzeczy łatwych i takich, których nauka nie wymaga większego wysiłku stopniowo przechodząc do rzeczy trudniejszych. Zobaczysz, że taka nauka jest dużo skuteczniejsza niż ślęczenie nad rzeczami super trudnymi gdy nie opanowałeś podstaw.
3. Rób przerwy. Siedzenie nad książkami po kilka godzin bez przerwy jest nie tylko męczące ale i nieskuteczne. Badania mówią, że mózg człowieka w pełnym skupieniu jest w stanie pracować 15 minut. Później jego skuteczność stopniowo opada. Nie przyswoisz materiału w piątej czy szóstej godzinie siedzenia przy biurku.
4. Baw się kolorami- ta rada dla osób, które to lubią. Ci, których kolory denerwują mogą opuścić ten punkt. Pamiętaj, że jeśli coś podkreślasz, to nie podkreślaj wszystkiego- wystarczą pojedyncze słowa, Twój wzrok je wyłapie. Gdy książka będzie świecić kolorem, a nie treścią twój mózg i wzrok zwariują.
5. Muzyka. Ja nie potrafię się przy niej uczyć. Podobno powinna być spokojna i bez tekstu, bo nigdy nie osiągniesz pełnej ciszy. Ja wolę słuchać brzęczenia lodówki, samochodów przejeżdżających pod moimi oknami niż muzyki. Rozprasza mnie ona i nie pozwala się skupić. Wiem jednak, że są osoby, którym muzyka pomaga.
6. Notatki. O tym pisałam już kilka razy- tutaj tylko skrótowiec. Fajnie byłoby, gdyby Twoje notatki nie były jednolite. Mapy myśli, tabelki, wykresy. Jeśli Ci to przeszkadza- okej. Dla mnie nauka tym sposobem jest skuteczniejsza.
Na dzisiaj to tyle, ale myślę, że kiedyś powstanie kontynuacja tego postu. Nie chcę dodawać jeszcze kilku punktów, bo nikomu nie chciałoby się tego czytać.
Powiedzcie mi koniecznie, jak wy się uczycie i co dla was jest pomocne.




Komentarze

  1. great post
    Would you like to follow each other on GFC
    let me know and I follow back https://bysinkj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mądre rady, w szkole i na studiach się sprawdzaja, więc są uniwersalne :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne porady no i skuteczne- wiem to z własnego doświadczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne rady! Większość z nich jest mi znana, ale dobrze sobie je przypomnieć przed nowym rokiem nauki. :)
    Pozdrawiam, Dominika z bloga MOMENTY ULOTNE

    OdpowiedzUsuń
  5. Super rady. :D Ja mam problemy z nauką, oczywiście zawsze zaczynam się uczyć wszystkiego naraz tuż przed sesja i później mam problemy :D
    Mega podoba mi się tematyka twojego bloga. Oczywiście obserwuję.
    http://blackbalba.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Przerwy w nauce są dla mnie najważniejsze. Nie potrafię się wziąć za naukę, jeśli wiem, że przerwa to tak naprawdę oznacza koniec dnia, wyczerpanie na maxa i nic przyjemnego poza tym. Moje przerwy zawsze umila jakaś słodycz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też nie mogę słuchać muzyki przy nauce, a najlepiej jak laptop i telefon leżą daleko wyłączone i nie rozpraszają mnie ciągłe powiadomienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Great post dear ♥ Love your blog.
    If you want check out my blog. I write about fashion, beauty and lifestyle.
    Maybe we can follow each other and be great blogger friends ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatne rady, potrafią pomóc :). W tym roku zacznę nadrabiać swoje braki w edukacji, chcę przetestować krzywą Ebbinghausa, to ponoć działa :D.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pamiętam godziny spędzone nad skryptami... mi najlepiej nauka wychodziła wtedy, kiedy pisałam notatki :) przez pisanie się uczyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nauka już dawno za mną;p ale moja skutecznośc to prede wszystkim systematyczna nauka z lekcji na lekcję i przerwy :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  12. Przede mną ostatni rok studiów i tym razem mam już na prawdę mało przedmiotów teoretycznych, na które trzeba się uczyć. Trochę żałuję, że tematyki skutecznej nauki i skutecznego robienia notatek nie zainteresowała mnie wcześniej, bo na pewno wszystko poszłoby sprawniej. Ale nie jest źle. Sposoby świetne! U mnie sprawdzało się przede wszystkim dzielenie materiału na części. Pozdrawiam!

    http://takietrampki.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawe rady, na pewno sie przydadza ;) ja kiedy chodzilam do szkoly stosowalam wiele z nich :)
    pozdrawiam, obserwuje i zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Very cool tips and effective.
    Would you like to follow each other on GFC ?
    Magicni svet lepote

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty